Teraz, dalszy ciąg Pogaduszek tutaj:
http://maria-mojawizjazdrowia.blogspot.com/

środa, 3 listopada 2010

Moje refleksje na temat Święta Zmarłych


Jest to już naszym koronnym zwyczajem, że jesienią każdgo roku kierujemy nasze myśli ku zmarłym. Odwiedzamy cmentarze, zapalamy znicze, stroimy groby swoich bliskich kwiatami..
Pierwszego listopada większość z nas robi wszystko, aby groby swoich najbliższych wyglądały pieknie, nie mniej zacnie niż sąsiadujące mogiły. Każdy spieszy,by zdążyć odwiedzić groby zmarłych na różnych cmentarzach, co bywa czasem bardzo trudne.
Nasuwa się tylko refleksja: czy naprawdę musi być taki przepych? O groby swoich bliskich należy dbać przez caly rok, a nie tylko od święta.
Pierwszy listopada, to również dzień spotkań rodzin, z którymi nie często się widzimy.
Moi Rodzice spoczywają na cmentarzu w Zalipiu - mojej rodzinnej miejscowości. Tu znam większość tych, którzy odeszli.
Grób mojego męża i synowej znajduje się w Dąbrowie Tarnowskiej, a siostry mojej i całej rodziny męża - w Bolesławiu. Trzeba się było uwijać, by zdążyć do wieczora.

W Zalipiu spotkała mnie miła niespodzianka, gdy staliśmy przy grobie moich Rodziców, podeszła do mnie miła osóbka, w średnim wieku i powiedziała mi, że - czyta mój blog. Byłam mile zaskoczona. Nim zdążyłam się zorientować jej już nie było.
Mam taką prośbę. Jeżeli ta pani czyta mój blog, to proszę mi się przypomnieć, bo chciałabym wiedzieć, kto ze mną rozmawiał.

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

HI Dear Maria! It's always so nice to hear from you and hope you're well!! Is is cold where you live now? We're just now beginning to get a little cooler weather.
Be a sweetie,
Shelia ;)

david santos pisze...

Dear Maria, I love you!
Nice day!!!!!!

Anonimowy pisze...

Hi Maria, I love to hear of all of the traditions in our world. How very unusual that you would meet a blogger at your parent's grave. I hope you and your family are all well. I hope you are having a good week ♥

Related Posts with Thumbnails

Moje 80-te Urodziny/ My 80th Birthday

moje tańce
Try JibJab Sendables® eCards today!